ANUNŢ – Organizare concurs ocupare post contabil-şef

Liceul Teoretic ,,Alexandru Moiconi” Ciacova, în conformitate cu prevederile În conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, organizează concurs pentru ocuparea următoarelor funcţii contractuale vacante, pe durată nedeterminată, Art. 178 din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023,  şi în baza aprobării Consiliului  de Administraţie al Liceului Teoretic ,, Alexandru Mocioni” Ciacova :

Functia / postul / nivel studii :Conducere – Contabil sef,

Denumirea postului :   Administrator financiar ( Contabil sef), post vacant, pe perioada nedeterminata,

Compartiment : Financiar – Contabil,

Nr. posturi :1 norma


DOCUMENTE:

BIBLIOGRAFIE:

https://drive.google.com/drive/folders/1kEbgAvijzbQR7UIaWJJj0Qe_HUzj36Gz?usp=sharing


Pentru participarea la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii generale, conform Art 35 / Hotărâre 1336/2022:

  • formular de înscriere la concurs, conform modelului,
  •  copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  •  copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  • copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
  •  copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  •  certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  •  adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  •  certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  •  curriculum vitae, model comun european.

Condifii specifice pentru ocuparea postului:

  • Studii universitare  în domeniul științelor economice, finanțe si contabilitate,  Contabilitate și informatică de gestiune,   absolvite cu diplomă de licenţă,
  • cunostinte de utilizare a softurilor specifice activitatii din invatamant,
  • vechime în specialitatea postului de minimum 1 an,
  • abilități certificate de operare PC,

Observatie :  activitatea financiar – contabile se desfasora in timpul orelor de program la sediul unitatii  de învăţământ;                         

Candidaţii vor depune dosarele de participare la concurs în termen de 10 zile lucrătoare de la publicarea anunţului în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, respectiv în perioada 23-24.06.2025,  la sediul Liceului Teoretic,, Alexandru Mocioni” Ciacova.

Pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar care va conține următoarele documente:

• Cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității publice sau instituției publice organizatoare;

• Copia actului de identitate,

 Copile dupa certificatul de nastere,

Copie dupa certificatul de casatorie ( daca este cazul)

• Copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiților specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;

• Carnetul de muncă /copia filei din Revisal sau după caz, adeverințele care atestă vechime în muncă, în meserie / sau în specialitatea studiilor, în copie;

• Cazierul judiciar;

  • Certificatul de integritate comportamentală,

• Adeverință medicală care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății;

  • aviz psihologic,

• Curriculum vitae.

Copiile documentelor vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității.

Dificultatea operaţiunilor specifice postului:

1.      Aptitudini necesare:

– capacitatea de organizare si coordonare a muncii  analiză şi sinteză

– planificare şi acţiune strategică

– control şi depistare a deficienţelor

-rezolvarea eficientă a obiectivelor şi problemelor o excelentă comunicare orală şi scrisă,

-lucru eficient în echipă, atât ca lider, cât şi ca membru al acesteia o bună capacitate de relaţionare cu superiorii, colegii, subordonaţii şi publicul general,

-bune abilităţi de gestionare a resurselor umane o capacitate de consiliere şi îndrumare,

 – abilităţi de mediere şi negociere

– gestionarea eficientă a resurselor alocate,

 -abilitatea de a lucra sistematic, precizie, îndemânare de lucru cu cifrele o inteligenta (gandire logica, memorie, capacitate de analiza si sinteza) o capacitate de a prelucra informatiile, de a le interpreta si de a le valorifica prin luarea de decizii sau prin furnizarea de date prelucrate altor factori decizionali,

– corectitudine, tenacitate, seriozitate, atitudine principiala in relatiile cu oamenii,

2.Comportamentul şi conduita:

– să aibă un comportament şi o conduită adecvate unei instituţii de învăţământ, atât faţă de copii, cât şi faţă de colegi;

-sa respecte cu stricteţe normele de igiena, protectia muncii si PSI. o sa nu consume băuturi alcoolice în timpul programului de lucru.

3.Cerinte psihologice:

– asumarea responsabilitatilor o rezistenta la sarcini repetitive,

– adaptare la sarcini de lucru schimbatoare o echilibru emotional,

Atribuţii specifice postului:

1.Proiectarea activității

1.1. Realizarea activităților

1.2. Organizarea documentelor oficiale.

1.3. Alcătuirea de proceduri

2.      Comunicare çi relaționare

2.1. Asigurarea fluxului informațional al compartimentului

2.2. Raportarea periodic pentru conducerea instituției,

2.3. Asigurarea transparenței deciziilor

2.4. Asigurarea interfeței privind comunicarea cu beneficiarii direcți și indirecți.

3.      Managementul carierei çi al dezvoltării personale

3.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare.

4.      Contribuția la dezvoltarea instituțională çi la promovarea imaginii școlii

4.1. Asigurarea permanentă a legăturii cu reprezentanții comunității locale privind activitatea compartimentului.

4.2. Îndeplinirea altor atribuții dispuse de șeful ierarhic superior și/sau directorul, care pot rezulta din necesitatea derulării în bune condiții a atribuțiilor aflate în sfera sa de responsabilitate.

4.3. Respectarea normelor, ROI, a procedurilor de sănătate și securitate a muncii, de PSI și ISU pentru toate tipurile de activități desfășurate în cadrul unității de învățământ.

5.      Conduita profesională

5.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament).

5.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale.

Sarcini de serviciu:

•        angajează unitatea alături de director în orice acţiune patrimonială

•        reprezintă unitatea alături de conducătorul acesteia în relaţiile cu agenţii economici în cazul încheierii contractelor economice, în conformitate cu legislaţia în vigoare

•        organizează şi execută viza de control financiar preventiv în conformitate cu prevederile legale,

•        întocmeşte planul de venituri şi cheltuieli bugetare şi extrabugetare, la termenele şi în condiţiile prevăzute de lege,

•        urmăreşte încadrarea strictă în condiţiile aprobate pe toate coordonatele clasificaţiei bugetare,

•        întocmeşte acte justificative şi documente contabile cu respectarea formularelor şi regulilor de alcătuire şi completare în vigoare,

•        efectuează sau organizează şi conduce efectuarea operaţiunilor contabile, atât sintetic cât şi analitic şi are în vedere ca evidenţa să fie ţinută la zi,

•        întocmeşte formele pentru efectuarea încasărilor şi plăţilor în numerar sau prin conturi bancare, pentru urmărirea debitorilor şi creditorilor

•        organizează inventarierea valorilor materiale şi băneşti; instruieşte personalul în vederea efectuării corecte a operaţiunii de inventariere

•        instruieşte şi controlează periodic personalul care gestionează valori materiale

•        constituie contracte de garanţii pentru gestionari şi urmăreşte modul de formare a garanţiilor materiale

•        întocmeşte şi execută planul de muncă şi salarii al unităţii, în conformitate cu statul de funcţiuni al unităţii,

•        duce la îndeplinire deciziile cu privire la răspunderea materială, disciplinară şi administrativă a salariaţilor,

•        întocmeşte dările de seamă contabile şi contul de execuţie bugetară,

•        verifică statele de plată, indemnizaţiile de concediu de odihnă, statele de plată a burselor,

•        verifică legalitatea trecerii pe cheltuieli a unor sume, în limitele de competenţă stabilite de lege,

•        verifică documentele privind închirierea spaţiilor

•        fundamentează necesarul de credite având în vedere necesităţile unităţilor subordonate

•        repartizează pe bază de referate de necesitate, materialele de întreţinere, combustibil

•        întocmeşte referat şi-l supune aprobării directorului privind componenţa comisiilor de recepţie atât pentru materiale, cât şi pentru bunuri intrate în unitate, prin dotări de la buget, din autofinanţare, donaţii etc.

•        întocmeşte lunar balanţa de verificare pe rulaje şi solduri

•        întocmeşte balanţa analitică trimestrială

•        clasează şi păstrează toate actele justificative de cheltuieli, documente contabile, fişe, balanţe de verificare

•        îndeplineşte orice sarcini cu caracter contabil-financiar date de conducătorul unităţii sau stipulate expres în acte normative.

•        rezolvă, prin consultare cu conducerea unităţii, toate problemele ce revin compartimentului financiar contabil

•        respecta normele de protectia muncii si de sanatate potrivit reglementarilor in vigoare

•        sesizeaza abaterile celor in masura sa ia decizii pentru remedierea acestora

•        semneaza fisele de lichidare a celor ce parasesc institutia, numai dupa o atenta verificare – raspunde pecuniar de respectarea acestei indatoriri

•        elaboreaza impreuna cu conducerea institutiei fisa postului pentru personalul din subordine

•        raspunde de arhivarea documentelor specifice compartimentului contabilitate: asigura pastrarea in arhiva institutiei de invatamant, timp de 10 (zece) ani a tuturor documentelor justificative ce stau la baza inregistrarilor in contabilitate

•        asigura respectarea normelor emise de Ministerul Finantelor cu privire la intocmirea si utilizarea documentelor justificative pentru toate operatiunile patrimoniale si inregistrarea lor in contabilitate in perioada la care se refera;

•        raspunde de inregistrarea mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar

•        respecta Regulamentul de Ordine Interioara si Regulamentul de Functionare al institutiei de invatamant, aducandu-l si la cunostinta personalului din subordine;

•        raspunde de intocmirea corecta a sarcinilor conform fisei postului;

•        pastreaza confidentialitatea datelor la care are acces;

•        actualizarea atributiilor se va face in functie de modificarile organizatorice legislative care apar;

•        Realizează şi menţine contactul cu furnizorii de resurse şi utilităţi

•        Intocmeste impreuna cu Compartimentul de achizitii publice, planul de achizitii,

Perioada de desfasurare :

Graficul de desfășurare al concursului pentru ocuparea funcției de administrator financiar(contabil șef)  -1 normă, pe perioadă nedeterminată:

Activități desfășurateDataInterval orar
Depunerea dosarelor23 – 24.06.202513.00 -16.00
Selecția dosarelor25.06.202513.00-14.00
Afișarea dosarelor admise25.06.202514.00
Contestații dosare25.06.202514:30 – 15 :30
Soluționare contestații-afișare25.06.202517:00
Proba scrisă26.06.202511.00
Afișarea rezultatelor de la proba scrisă26.06.202515.00
Contestații
Rezultat final proba scrisă
      26.06.2025            15 -15:30
Sustinerea interviului de catre candidații  declarati admisi in urma probei scrise      27.06.202512:00
Afisarea rezultatelor de la interviu       27.06.202514:00
Proba practica        27.06.202514 :00
Afișarea rezultatului final27.06.202516.30

Obs.  La interviu si la proba practică nu se admit contestatii.  Rezultatul fiind exprimat prin

Admis / respins.

Bibliografie:

  1. Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar/ROFUIP, aprobat prin ordinul de ministru nr. 5.726/06.08.2024.
  2. CAPITOLUL II- Compartimentul financiar-contabil

SECŢIUNEA 1 – Organizare şi responsabilităţi,

  1. ORDIN nr. 5707 din 1 august 2024 privind aprobarea Statutului elevului.
  2. SECŢIUNEA 3: Drepturi sociale
  3. SECŢIUNEA 5: Recompensarea elevilor,
  1. ORDIN  5518/ 2024 privind aprobarea Metodologiei-cadru de acordare a burselor
  2. Legea nr. 198/2023 a învăţământului preuniversitar,
  3. SECȚIUNEA 1 Finanțarea unităților de învățământ preuniversitar
  4. ORDIN nr. 1.917 din 12 decembrie 2005 (*actualizat*) pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia.
  5. Contul de execuţie bugetară – Anexele nr. 16 şi nr. 17
  6. Întocmirea Contului de execuţie bugetară
  7. CAPITOLUL III: PREVEDERI REFERITOARE LA ELEMENTELE DE BILANŢ
  8.  ACTIVE
  9. CAPITOLUL IV: PREVEDERI REFERITOARE LA ELEMENTELE DIN CONTUL DE  REZULTAT PATRIMONIAL
  10.  CAPITOLUL VII: INSTRUCŢIUNILE DE UTILIZARE A CONTURILOR CONTABILE,
  11. CAPITOLUL XVI: CONTABILITATEA OPERAŢIUNILOR SPECIFICE BUGETELOR INSTITUŢIILOR

 PUBLICE FINANŢATE INTEGRAL SAU PARŢIAL DIN VENITURI PROPRII, ACTIVITĂŢI FINANŢATE INTEGRAL DIN VENITURI PROPRII,

  1. LEGE Nr. 273 din 29 iunie 2006 privind finanţele publice locale
  2. ART. 3  Veniturile şi cheltuielile bugetare,
  3. ART. 5  Veniturile şi cheltuielile bugetelor locale,
  4. ART. 19  Aprobarea şi rectificarea bugetelor,
  5. ART. 24  Controlul financiar preventiv propriu, auditul public intern şi controlul ulterior,
  6. SECŢIUNEA 1  Proceduri privind elaborarea bugetelor  ( Art 25, 26 )
  7. ART. 41  Prezentarea investiţiilor publice în proiectul de buget,
  8. ART. 49  Principii în execuţia bugetară,
  9. ART. 50  Repartizarea pe trimestre a veniturilor şi cheltuielilor bugetare,
  10. ART. 51  Deschiderea de credite bugetare,
  11. ART. 54  Execuţia bugetară,
  12. ART. 55  Plata salariilor,
  13. ART. 67  Finanţarea instituţiilor publice,
  14. ART. 68 Veniturile proprii ale instituţiilor publice,
  15. ART. 70 Excedentele bugetelor instituţiilor publice,
  16. CAP. 8  Sancţiuni. 
  17. ORDIN Nr. 923 din 11 iulie 2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu,
  18. A. Dispoziţii generale 1. Scopul controlului financiar preventiv şi categoriile de operaţiuni asupra cărora se exercită,
  19. 3. Conţinutul controlului financiar preventiv,
  20. B. Controlul financiar preventiv propriu-  Organizarea controlului financiar preventiv propriu,
  21.  Procedura de control,
  22. Refuzul de viză,
  23. Raportări privind controlul financiar preventiv,
  1. Ordinul nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor;
  2. Legea – cadru 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice,

actualizată;

  • Art 2 – Art. 37
  1. Legea 53/2003 – Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare;

CAPITOLUL I  Încheierea contractului individual de muncă.

  • Dreptul la preaviz
  • Contractul individual de muncă pe durată determinată  .
  • Durata timpului de muncă,
  • Concediul de odihnă anual şi alte concedii ale salariaţilor,
  1. ORDIN Nr. 1792/2002 din 24 decembrie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale
  2.   ORDIN Nr. 517/2016 din 13 aprilie 2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte dinprocedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare – Forexebug
  3. CAPITOLUL II  – Reguli privind înregistrarea, modificarea şi revocarea accesului lafuncţionalităţile sistemului naţional de raportare – Forexebug prin”Punctul Unic de Acces” al persoanelor înrolate şi a rolurilor aferente,
  4. CAPITOLUL IV –

Întocmirea, semnarea şi transmiterea rapoartelor către sistemul

naţional de raportare – Forexebug,

  • PROCEDURĂ

privind modulul “Completarea şi depunerea bugetului individual al

instituţiilor publice”,

  • PROCEDURĂ

privind modulul “Înregistrarea angajamentelor legale şi

angajamentelor bugetare în sistemul de control al angajamentelor”,

  1. Legea nr. 98 / 2016 privind achizițiile publice;
  2. Reguli de publicitate şi transparenţă,
  3. Secţiunea a 5-a – Oferte alternative,
  4. Secţiunea a 6-a – Criterii de calificare şi selecţie – Paragraful 1 – Aplicarea criteriilor de calificare şi selecţie,
  5. HOTĂRÂRE nr. 569 din 15 iulie 2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind decontarea cheltuielilor pentru naveta la și de la locul de muncă a cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat
  6. Fisa postului  

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.